MENÜ
Robot Süpürge Hata Kodları ve Çözümleri

Genel olursak Fantom elektrik süpürgesi kullanımı sırasında bir hata oluşursa, robot temizleme işlemini durdurur. Aynı zamanda uyarı sembolü yanıp söner ve ekranda "E" harfi ve ardından bir hata kodu görünür. Bu kapsamda süpürge en yeni teknolojik uyarı sistemleri ile doğru kullanım özellikleri sağlamaktadır. Fantom robot süpürgenin bir sorunu olduğunda, kırmızı ışıkla size haber verir.

Robot elektrikli süpürgenin üstündeki ışık halkası parlamaya devam edebilir veya yanıp sönmeye başlayabilir. Buna bir hata mesajı ve bir hata kodu eşlik eder. Işık kodları olarak da adlandırılan bu kodlar, tam olarak neler olduğunu ve neler yapabileceğinizi gösterir. Ancak, elbette, her bir ışık kodunun anlamlarını detaylı bir şekilde bilmeniz gerekir.

Robot Süpürge Çalışma Sisteminde Hata

Fantom robot süpürge düzgün hareket etmiyor ve temizlik yapmıyor ise mutlaka çözülmesi gereken bir sorun var demektir. Tampon sıkışmış olabilir. Tamponun kolayca hareket edebildiğinden döndüğünden emin olmak için izleyin ve tamponu engelleyebilecek kalıntıları temizleyin.

Sağ tekerlek ya da sol tekerlek de sorun olabilir. Ya da döner fırça sıkışmış olabilir. Bunun yanında yen fırçanın engellenmiş olması da başka bir neden olabilir. Bu durumda yapılması gereken tüm parçaların serbestçe döndüğünü kontrol edin. Bazı ana tekerlekler zarar görmüş olabilir. Gerekirse parçaları tıkayan nemli bir bezle dişleri temizleyin ve çıkarın. Hasarlıysa fırçayı veya yan fırçayı değiştirin.

Robot Süpürge Çalışmama Durumları

Robot sıkıştı ise ve hareket edemiyorsa, Fantom robot süpürgeyi kaldırın ve serbestçe hareket edebileceği bir yere yerleştirin. Bu durum hala devam ederse robotun tam olarak parçalarında sorun olabileceği düşünülmelidir. Robotun görüş sistemi tıkalı veya tozlu olabilir. Görüş sistemini temizleyin ve görüşünü hiçbir şeyin engellemediğinden emin olun.

Fantom robot süpürge çok kaygan bir yüzeyde çalışıyor ise robotu ve şarj cihazını başka bir yere taşıyın ve cihaza yeni baştan işlem yaptırın. Bunu yanında toz kutusu dolu veya tıkalı olabilir. Toz kutusunu boşaltın ya da temizleyin.

Robot Süpürge Batarya Arızaları

Yanlış şarj tabanını kullanıyorsanız, yalnızca robotla birlikte verilen Fantom şarj tabanını kullanın. Şarj tabanını değiştirmeniz gerekirse bir Fantom şarj tabanı satın alınabilir. Eğer kullanım sırasında piller arızalanmış ise pili değiştirin ve yeniden başlatın. Piller robota düzgün şekilde bağlanmamış ise pilleri robota doğru bir şekilde bağlayın. Ürün sıcaklığı çok yüksek ise, robotu şarj istasyonunun dışında 6 saat duraklatın.

Robot Süpürge Yazılım Sorunu

Yazılım düzgün çalışmıyor ise Fantom süpürge yazılımını güncelleyin. Yazılım güncellemesi başarısız olduğu zaman da yazılım güncellemesini tekrar gerçekleştirin. Tüm bu süreçte başarısız olursanız, yetkili bir Fantom servis merkezine başvurabilirsiniz. Fantom robot süpürgede açık halka renkleri bulunmaktadır. Bu botlar mevcut durumlarını belirtmek için bir dizi renk kullanır.

  • Beyaz: Aktifim ve her şey normal.
  • Mavi: Özel bir şey yapıyorum.
  • Kırmızı: Bir sorun var.

Bu renkleri takip ederek, gerekli önemleri ya da çözümlemeleri bulabilirsiniz.

Robot Süpürge Hata Kodları

Kırmızı ışıklı bir Fantom, bir sorun olduğu anlamına gelir. Kırmızı ışık yandığında, neler olduğunu görmek için clean düğmesine basabilirsiniz. Bu kapsamda Fantom süpürge size sorunun tam olarak ne olduğunu belirtmek için bir hata kodu söyleyecektir. Hata mesajını tekrarlamak için clean düğmesine veya ön tampona basabilirsiniz.

Genel olarak hata kodları çok farklı şekillerde ortaya çıkar ve anında kullanıcıyı uyarır. Bu kapsamda Fantom robot süpürge ek çok farklı hata kodu göstermektedir. Genelde robot süpürge hata kodları şunlardır:

  • E1: LDS sensörde sıkışma
  • E2: Ön tampon bölgesinde sıkışma
  • E3: Tekerleğin bir engele takılması
  • E4: Uçurum sensörü hatası
  • E5: Robotun ana fırçana bir şeyin dolanması veya da engele takılması.
  • E6: Robot yan fırça kollarının birbirine dolanması
  • E7: Ana tekerleklerin sıkışması
  • E8: Robotun bir engele takılması
  • E9: Toz hane kısmının ya da filtrenin tam olarak algılanmaması
  • E10: Filtrenin tam olarak kuru olmaması
  • E11: Yüksek yoğunlukta olan manyetik alan
  • E12: Düşük piller
  • E13: Şarj hatası
  • E14: Batarya hatası
  • E15: Duvar sensörünün temizlenmemiş olması.
  • E16: Cihazın bir engele asılı kalması.
  • E17: Yan fırça hatası
  • E18: Fan hataları
  • E19: Dikey tampona basılması
  • E20: Şarj sensörünün tozdan ötürü engellenmesi.
  • E21: Dahili iletişim sorunu
  • E22: Robotun tıkalı olması sorunu
  • E23: Şarj yuvasının sıkışması
  • E24: Sanal yasak bölgenin (düşme sensörü) algılanamaması
  • E26: Duvar sensörünün kirli olması
  • E27: VibraRise sisteminin sıkışması
  • E28: Robotun halının üzerinde iç hata oluşturması

Robot Süpürge Hata Kodları Çözümleri

Eğer Fantom süpürgede LDS sorunu yaşıyorsanız, cihazın üst gövdesini açın, lazer mesafe sensörü görünecektir. Bu şekilde lazer ünitesi kontrol edilmeli ve olması gerektiği şekilde dönüp dönmediğine bakılmalıdır. Engel teşkil eden bir cisim var ise çıkarılmalı ve nemli bir bez yardımı ile sensör temizlenmelidir. Böylece sensör hatası ortadan kalkacaktır.

Fırçaları temizlemek Fantom süpürgede en önemli işlevler biridir. Zemin fırçası artık dönmüyor ise bu durum tamamen ortadan kalkacaktır. Uçurum keşfedildiği zaman da robot, sürekli olarak bir uçurum algılıyorsa Fantom süpürge robotu taşıyın ve sensörlerin temiz olup olmadığını kontrol edin. Vakum sorununda da emiş gücü zayıf toz haznesini ve filtreyi temizleyin ve tıkanıklık olup olmadığını kontrol edin. Dahili kart hatası olduğu zaman Fantom süpürgeyi sıfırlayabilirsiniz.

Robot Süpürge Yaygın Arızalar

Muhtemelen, Fantom süpürge kullanımında birçok arıza kodları farklı nedenlere sahiptir. Ancak iki önemli unsur öne çıkıyor. İlk olarak, birçok durumda bir hata mesajının nedeni çevre gibi görünmektedir. Örneğin, robot elektrik süpürgesi sıkışırsa veya tekerleklerden biri daha alçak bir yüzeye düşerse birçok hata mesajı görünür.

Ayrıca, Fantom elektrikli süpürgenin bakımı düzgün yapılmadığında birçok hata mesajı alabilirsiniz. Örneğin, robot elektrikli süpürgede bir tıkanıklık bulunursa veya parçalar doğru şekilde bağlanmazsa çeşitli hata kodları alırsınız. Bu tamamen bazı durumlara neden olur. Bunlar:

  • Temizlik sırasında kamera çalışmaması- Bu sorun devam ederse robotu yeniden başlatın.
  • Temizleme alanı çok büyük olduğu zaman baz İstasyonunu ulaşamayacağı bir alana yerleştirin ve yeni bir aktivite başlatın.
  • Nesnelere takıldığı zaman - nesneleri kaldırın ve robotun sorunsuz çalışmasını sağlayın.
  • Dahili iletişim hatasında- Temizleme etkinliğini yeniden başlatmak için temizle düğmesine tıklayın.

Hata Kodlarından Kaçınmak İçin Yapılması Gerekenler

Fantom robot elektrik süpürgesinin kurulum sırasında evinizi tanımak için yeterli zamana ve alana sahip olduğundan emin olun. Fantom süpürgeyi etkinleştirmeden önce odanın içinde dolaşın ve yerdeki nesneleri temizleyin.

Fantom robot süpürgeyi temiz tutun ve düzenli olarak temizleyin. Robot elektrikli süpürgenin nasıl düzgün bir şekilde temizleneceğini en ince ayrıntısına kadar öğrenin ve uygulayın. Aynı zamanda daima filtrenin kuru olduğundan emin olun buna göre cihazı çalıştırın.

Genelde sensörleri sıkışmış olan arızalarda da cihaza en uygun çözümü bulun. Bunun yanında Fantom robot süpürgenin hepa filtresini, daima temiz ve bakımlı tutun.

Fantom süpürge bir hata mesajı verirse kırmızı ışık yanacaktır. Temizle düğmesine basarak veya tampona basarak, bir hata koduyla birlikte neler olduğunu duyabilirsiniz. Hata koduyla, sorunu çözmek için neler yapabileceğinizi de kılavuzdan öğrenebilirsiniz.